Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιοκάστρου ιδρύθηκε το 2005. Λόγω έλλειψης σχολικής στέγης ήταν σε αναστολή λειτουργίας μέχρι το 2007. Πρώτη φορά λειτούργησε το σχολικό έτος 2008 – 09 ως 6/θ.

Το διαχρονικό πρόβλημα του σχολείου μας είναι η κτιριακή υποδομή. Την πρώτη σχολική χρονιά (08 – 09) λειτούργησε σε τρεις προκατασκευασμένες αίθουσες, ενώ τρεις αίθουσες φιλοξενούνταν στο 1ο Δ. Σ. Παλαιοκάστρου. Τις επόμενες χρονιές τοποθετήθηκαν τρεις ακόμα προκατασκευασμένες αίθουσες και μία αίθουσα kibo. Σήμερα λειτουργεί ως 8/θ, ενώ δύο από τα τμήματά του στεγάζονται στις εγκαταστάσεις παρακείμενου 2ου Νηπιαγωγείου Παλαιοκάστρου.

Παρά τις ελλείψεις στη κτιριακή υποδομή, χάρη στις προσπάθειες του προσωπικού, του Δήμου και του συλλόγου γονέων απέκτησε ό,τι χρειάζεται για να λειτουργήσει ως σύγχρονο δημοτικό σχολείο.

Γρούνας Γιώργος

τ.  Δ/ντής του σχολείου

Αγαπητοί γονείς,

_8880010-2Υπηρετώ τη θητεία μου ως διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Παλαιοκάστρου από το σχολικό έτος 2010-11 έως σήμερα. Στο σχολείο αυτό έχω οργανική θέση ως εκπαιδευτικός από το 2008, χρονιά κατά την οποία το γνώρισα για πρώτη φορά και το έζησα στην επαγγελματική και προσωπική μου ζωή όσον αφορά τόσο το προσωπικό, τους μαθητές, τους γονείς και τους συνεργαζόμενους φορείς όσο και την υλικοτεχνική του υποδομή. Ήταν επιλογή μου η τοποθέτησή μου στο σχολείο αυτό μετά τις κρίσεις των διευθυντών σχολικών μονάδων που έγιναν το καλοκαίρι του 2010. Το στεγαστικό του πρόβλημα ήταν γνωστό και γινόταν εντονότερο με την πάροδο των χρόνων. Παρόλα αυτά, όλη η σχολική κοινότητα διατηρούσαμε την ελπίδα πως το καινούριο σχολείο της Υψηλάντου ήταν πολύ κοντά στο να γίνει πραγματικότητα. Με την πάροδο όμως των χρόνων οι ελπίδες μας διαψεύσθηκαν. Αυτήν την δεδομένη χρονική στιγμή, Οκτώβρης του 2014,   οι ανάγκες του 11/θεσιου σχολείου που λειτουργούμε σήμερα ξεπέρασαν τη λύση του υπό κατασκευή 9/θεσιου σχολείου και του χρόνου θα την ξεπεράσουν ακόμη πιο πολύ. Η περιοχή μας έχει επιτακτική ανάγκη για την ίδρυση ενός ακόμη σχολείου, οπωσδήποτε 12/θεσιου για να κατανεμηθούν όπως πρέπει εκπαιδευτικοί, μαθητές και ωρολόγιο Πρόγραμμα. Όποιος έχει όραμα για την παιδεία και τη μόρφωση του τόπου του, δεν καταφεύγει σε πρόχειρες και προσωρινές λύσεις (τύπου kibo) αλλά βλέπει μακροπρόθεσμα και κυρίως κάνει πράξη το όραμά του. Δε θα γίνουμε εμείς απολογητές της κατάστασης που παραλαμβάνουμε, αλλά μάχιμοι διεκδικητές μιας καλύτερης εκπαιδευτικής ζωής.
Πάντα μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση όταν συμπολίτες μας, που ερχόμασταν σε επαφή ως εκπαιδευτικοί, είχαν έναν καλό λόγο να πουν για το σχολείο, γιατί το αγαπούν, γιατί είναι όμορφο, γιατί είναι χαμηλό και σου μεταδίδει ένα αίσθημα γαλήνης και ζεστασιάς. Όλα αυτά που γράφω μου έχουν μεταφερθεί κατά καιρούς από γονείς, κυρίως, που ο καθένας κουβαλάει τις δικές του σχολικές εμπειρίες. Το αγαπάμε το σχολείο μας και προσπαθούμε καθημερινά να προσφέρουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε ο καθένας από τη δική του θέση. Μέλημα και όραμά μας είναι κάθε παιδί που έρχεται σε αυτό το σχολείο  να φεύγει χαρούμενο και ικανοποιημένο από την καθημερινή σχολική του ζωή. Συμβαίνουν και ατυχήματα, όπως επίσης εκδηλώνονται και προβλήματα συμπεριφοράς ανάμεσα στους μαθητές μας. Θα ?μασταν ουτοπιστές, όμως, να πιστεύουμε πως ζούμε σε έναν κόσμο, ειρηνικό και δίκαιο για τον οποίο τα παιδιά μας έχουν σχηματίσει εικόνα και κρίση μέσα από τις καταστάσεις που βιώνουν καθημερινά.
Εκείνο όμως που δεν θα επιτρέψουμε είναι να αδιαφορήσουμε για τους μαθητές μας τόσο σε προσωπικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο ομάδας και τάξης. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις στην επίλυση των όποιων προβλημάτων ανακύπτουν. Η τρίχρονη θητεία μου ως διευθύντρια σε αυτό το σχολείο νομίζω έχει να δώσει έμπρακτα παραδείγματα προς την κατεύθυνση αυτή, κάνοντας ρητή και σαφή τη θέση μου αυτή. Και αυτό θεωρώ πως είναι το σπουδαιότερο έργο ενός διευθυντή σχολείου.
Το αγαπάμε το σχολείο μας και παίρνουμε κουράγιο από γονείς και μαθητές που έχουν για μας ένα βλέμμα ή νεύμα συγκατάβασης, ένα πηγαίο χαμόγελο, ένα καλοπροαίρετο σχόλιο, δηλώσεις που εκλαμβάνουμε ως αποδοχή και αναγνώριση του δύσκολου έργου μας στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε καθημερινά όλοι μας.
Δεδομένης της δυσχερούς οικονομικής συγκυρίας που όλοι βιώνουμε με τις δαπάνες για την παιδεία να έχουν μειωθεί δραματικά χρειάζεται να αντιτάξουμε την ψυχική μας δύναμη, τη συνεργασία και τη συμμετοχή απομακρύνοντας κάθε εστία τεχνητών εντάσεων.
Δε φοβήθηκα ποτέ την κούραση και θα συνεχίσω να επενδύω σε χρόνο και να καταβάλλω προσπάθειες πέρα από το συμβατικό μου ωράριο και τις συμβατικές μου υποχρεώσεις με αποκλειστικό γνώμονα πάντα το καλό των παιδιών μας. Γι αυτό τον λόγο όπως έκανα πάντα στο παρελθόν  έτσι και τώρα θα μείνω μακριά από όποιες άλλες διαδικασίες που εξυπηρετούν άλλου είδους σκοπιμότητες πέραν των παιδαγωγικών.
Σχετικά με τη διαδικασία αλλαγής της οργανικότητας του σχολείου, αν και δεν προβλέπονται ενέργειες του διευθυντή ενός σχολείου, εντούτοις απέστειλα έγγραφο στη Δ/νση και έκτοτε κάθε χρονιά ανακινούσα το θέμα και με προσωπικές επαφές έως φέτος που έλαβα την υπόσχεση για προαγωγή του σχολείου σε 10/θέσιο. Οι προσπάθειες προς την κατεύθυνση αυτή θα συνεχιστούν και θα ενταθούν.
Επιζητούμε την συνεργασία και προσβλέπουμε στην αρωγή των γονέων, τους οποίους θεωρούμε συμπαραστάτες στο έργο μας, έχοντας μέσα μας βαθιά την πεποίθηση πως μαζί θα τα καταφέρουμε να καλλιεργήσουμε ανθρώπους με ποιότητα χαρακτήρα και αξία, με ικανότητες, με διάθεση και ενδιαφέρον να πράξουν  για έναν κόσμο καλύτερο, δικαιότερο, αλληλέγγυο!

Δρ Ειρήνη Ιωαννίδου