P1010813Μετά από το εκπαιδευτικό ταξίδι που πραγματοποίησε η παιδαγωγική μας ομάδα στο Reus της Ισπανίας μόνο εμπειρίες και ωραίες αναμνήσεις έχει να μοιραστεί. Ήταν η προτελευταία επίσκεψη για να ολοκληρωθεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Comenius «Ας ανακαλύψουμε κρυμμένα ταλέντα» το οποίο υλοποιεί το σχολείο μας και ολοκληρώνεται τον Ιούνιο με την τελευταία συνάντηση στο δικό μας σχολείο των παιδαγωγικών ομάδων της Ισπανίας, Τουρκίας, Λιθουανίας και Πολωνίας.
Μας δόθηκε η δυνατότητα να έρθουμε σε επαφή με Ευρωπαίους εκπαιδευτικούς, να συνεργαστούμε μαζί τους σε ομάδες για τη διεκπεραίωση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Παράλληλα ενημερωθήκαμε για τα εκπαιδευτικά τους συστήματα ανταλλάσσοντας απόψεις. To σχολείο του Reus ήταν ένα διαπολιτισμικό σχολείο με μαθητές από διάφορες χώρες εκτός από την Ισπανία όπως το Μαρόκο, τη Βενεζουέλα, το Πακιστάν την Κίνα.
Η παραμονή μας στο Reus ξεκίνησε με υποδοχή των ομάδων στο σχολείο με παραδοσιακούς χορούς, βίντεο για την Ισπανία και WP_20150422_10_22_01_Proτο Reus. Στη συνέχεια μετά από μία σύντομη περιήγηση στην πόλη επισκεφτήκαμε το Δημαρχείο της πόλης. Η εκπρόσωπος του δήμου έκανε αναφορά στην ιστορία της πόλης την οικονομική και πολιτιστική ζωή της. Το απόγευμα της ίδιας μέρας τα παιδιά δούλεψαν στην αίθουσα υπολογιστών με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους. Κατά τη διάρκεια των επόμενων ημερών επισκεφτήκαμε τη Βαρκελώνη και κάποια από τα αξιοθέατά της όπως η Sagrada Familia και o καθεδρικός ναός. Παρακολουθήσαμε μαθήματα Μουσικής. Πήγαμε σε στούντιο και κάναμε εγγραφή τραγουδιών. Κατασκευάσαμε με κλωστές πλεκτά αντικείμενα. Στις 23 Απριλίου ημέρα του Αγίου Γεωργίου (προστάτη Αγίου του Reus) κατασκευάσαμε το δράκο που σκοτώνει ο Άγιος. Συμμετείχαμε σε κατασκευή ανθρώπινων πύργων (παραδοσιακού εθίμου).
Be a rock star ήταν η τελευταία δραστηριότητα στην οποία για μια ακόμα φορά τα παιδιά ανακάλυψαν τα κρυμμένα τους ταλέντα.
Ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς του Reus για την υπέροχη φιλοξενία τους. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς των οικογενειών που φιλοξένησαν τα παιδιά μας. Eυχόμαστε ως χώρα υποδοχής τον Ιούνιο να ανταποδώσουμε τη φιλοξενία έχοντας πάντα στο πλευρό το σύλλογο γονέων του σχολείου και το Δήμο μας.

Τα μέλη της παιδαγωγικής Ομάδας
Κουτρή Μαρία
Παυλίδου Στέλλα
Τρώντσιος Χρήστος
Δαβατζής Γεώργιος

01Την πρώτη μέρα σηκώθηκα νωρίς το πρωί. Πήγα στο αεροδρόμιο και  είδα τους δασκάλους. Εκεί με αποχαιρέτησαν οι γονείς μου. Στη συνέχεια μπήκα στο αεροπλάνο με όλη την ομάδα που θα ταξίδευε και το ταξίδι ξεκίνησε.
Μέσα στο αεροπλάνο μας έδωσαν να φάμε τυρόπιτα, γιαούρτι με μέλι και μαρμελάδα με ψωμί. Όταν φτάσαμε στο Μόναχο,  κάναμε μια βόλτα στα μαγαζιά του αεροδρομίου. Μετά από 3 ώρες μπήκαμε στο αεροπλάνο. Σε αυτό το αεροπλάνο μας έδωσαν μόνο ένα σάντουιτς. Φτάσαμε στη Βαρκελώνη και στο αεροδρόμιο συναντηθήκαμε με τις ομάδες από τις άλλες χώρες (Λιθουανία και Τουρκία).
Στη συνέχεια μας περίμενε ένα μικρό λεωφορείο για να μας πάει όλους στο ξενοδοχείο όπου βρισκόταν τα παιδιά που θα μας φιλοξενούσαν. Αφού γνωριστήκαμε ξεκινήσαμε να πάμε στα σπίτια των παιδιών από την Ισπανία.
05Το παιδί που με φιλοξένησε λέγεται Έβικ και έχει καταγωγή από την Βολιβία. Με πήραν με τη μητέρα του και με πήγαν για παγωτό αλλά ήμουν τόσο κουρασμένος που δεν μπορούσα να φάω τίποτα. Μέτα πήγαμε στο σπίτι και αφού παίξαμε λίγο, κοιμήθηκα.
1η ΜΕΡΑ Ξύπνησα το πρωί και πήγαμε με τον Έβικ στο σχολείο και με οδήγησε στην τάξη του. Εκεί βρήκα τον συμμαθητή μου τον Άγγελο και μετά από λίγο τον Δημήτρη. Στην αρχή πίστεψα ότι τα παιδιά από την Ισπανία δεν μας κάνανε καλή υποδοχή, θέλω να πιστεύω όμως ότι μάλλον δεν καταλάβαμε καλά γιατί αργότερα τα πράγματα άλλαξαν προς το καλύτερο. Το σχολείο ήταν πολύ μεγαλύτερο από το δικό μου με πολλές αίθουσες. Είχε τάξη μουσικής, βιβλιοθήκη, αίθουσα υπολογιστών, είχε ορόφους και πολλά παιδιά. Μετά το πρωινό πήγαμε στην αίθουσα μουσικής.
2η ΜΕΡΑ Τη δεύτερη μέρα συναντηθήκαμε στο σχολείο και μαζί με τα παιδιά που μας φιλοξενούσαν ανεβήκαμε στο λεωφορείο που θα μας πήγαινε στην Βαρκελώνη. Πρώτα πήγαμε στο τεράστιο γήπεδο της Μπαρτσελώνα που λέγεται «Καπ Νου». Πήγαμε στη μπουτίκ της ομάδας αλλά δεν μας επιτρέψανε να μπούμε στο γήπεδο. Το γήπεδο είναι φανταστικό! Αργότερα πήγαμε σε μία εκπληκτική εκκλησία που λέγεται Sagrada Familia . Είναι ό,τι πιο όμορφο έχω δει στη ζωή μου με διαφορά. Είναι μία καθολική εκκλησία που χτίζεται εδώ και έναν αιώνα και δεν έχει τελειώσει ακόμη. Μετά κάναμε βόλτα στη πόλη με τους δασκάλους μας όπου αγοράσαμε σουβενίρ και επιστρέψαμε στο σχολείο.
Το ίδιο απόγευμα πήγαμε σε ένα πάρκο το οποίο είχαν προετοιμάσει για να μας υποδεχτούν και παίξαμε μέχρι που βράδιασε.
073Η  ΜΕΡΑ Την Τρίτη μέρα ήμασταν όλη την ημέρα στο σχολείο και ασχοληθήκαμε με το μουσικό συγκρότημα Europe.  Βρήκαμε πληροφορίες και μετά πήγαμε στην αίθουσα μουσικής όπου ο δάσκαλος της μουσικής μας βοήθησε να τραγουδήσουμε το τραγούδι που θα ηχογραφούσαμε την άλλη μέρα. Επίσης, μας έδειξαν πώς να φτιάχνουμε ανθρώπινους πύργους κάτι που έχουν ως παράδοση στην Ισπανία. Αυτό ήταν πολύ διασκεδαστικό. Το βράδυ πήγαμε στο σπίτι για ξεκούραση.
4η ΜΕΡΑ Την επόμενη μέρα πήγαμε στο σχολείο. Από κει συναντήσαμε τους δασκάλους σ’ ένα μαγαζί και μας πήγαν σε μία φάρμα όπου μέσα βρισκόταν ένα στούντιο ηχογράφησης. Εκεί ηχογραφήσαμε με τα όλα τα παιδιά του προγράμματος τα τραγούδια που είχαμε προετοιμάσει και μερικά άλλα.  Περάσαμε υπέροχα εκείνη τη μέρα. Το απόγευμα βρεθήκαμε πάλι στο πάρκο και παίξαμε με τα άλλα παιδιά.
5Η ΜΕΡΑ Την τελευταία μέρα είμαστε όλη τη μέρα στο σχολείο και κάναμε διάφορες δραστηριότητες όπως την Τρίτη μέρα, αλλά το απόγευμα περάσαμε πολύ ωραία γιατί μας πήγαν στο πανηγύρι του Αγίου Γεωργίου. Εκεί όπως και σε κάθε πανηγύρι έκαναν πύργους από ανθρώπους που έφταναν τους επτά ορόφους. Πολύ εντυπωσιακό!!!! Το βράδυ κοιμηθήκαμε νωρίς γιατί την επόμενη μέρα είχαμε ταξίδι.
06Την άλλη μέρα ξυπνήσαμε χαράματα και αφού ευχαριστήσαμε τους καινούργιους φίλους μας για την φιλοξενία ξεκινήσαμε για το αεροδρόμιο. Το ταξίδι της επιστροφής ήταν ευχάριστο αν και περάσαμε από τη Στοκχόλμη για να έρθουμε στην Ελλάδα. Εκεί μας περίμεναν οι γονείς μας για να επιστέψουμε στα σπίτια μας.
Η εμπειρία αυτή ήταν πολύ διασκεδαστική για μένα, πέρασα υπέροχα και γύρισα με πολλές εντυπώσεις. Οι άνθρωποι που με φιλοξένησαν ήταν πολύ καλοί και προσπαθούσαν να μου προσφέρουν ό,τι ήθελα. Ένιωσα πολύ άνετα τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο. Η γλώσσα με δυσκόλεψε λίγο γιατί δεν ήξερα ισπανικά και οι Ισπανοί δεν μιλούσαν καλά τα αγγλικά. Βρήκαμε όμως τρόπο να επικοινωνούμε και περάσαμε καλά.
Θα ήθελα πολύ να ξαναπάω στη Βαρκελώνη αλλά και να συμμετέχω πάλι σε πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών.

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΓΛΟΥ

Μαθητής της Ε΄ Τάξης

SAMSUNG CAMERA PICTURESΠρόσφατα μας δόθηκε η δυνατότητα να συμμετάσχουμε σε μια εκδρομή στην Καταλονία. Διοργανώθηκε από το σχολειό μας στο πλαίσιο ενός ευρωπαϊκού προγράμματος ανταλλαγής εκπαιδευτικών και μαθητών, το γνωστό Comenius. Σε αυτή την εκδρομή συμμετείχαν μαθητές και εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, την Καταλονία, την Πολωνία, την Λιθουανία και την Τουρκία.
Ταξιδέψαμε αεροπορικώς στην Καταλονία μέσω Μονάχου. Μόλις φτάσαμε  στο αεροδρόμιο της  Καταλονίας πήγαμε με το λεωφορείο του Comenius στα σπίτια των οικογενειών που μας φιλοξενούσαν όπου καθίσαμε και ξεκουραστήκαμε.
Την επόμενη μέρα πήγαμε στο  σχολείο. Εκεί μας πρόσφεραν πρωινό και μετά μας καλωσόρισαν με πολλές εκδηλώσεις. Γνωρίσαμε πολλά παιδιά και δασκάλους από την Καταλονία και τις υπόλοιπες χώρες. Αρχικά ήμουν αγχωμένος, πολύ σύντομα όμως αισθάνθηκα άνετα. Όταν σχολάσαμε κάναμε βόλτα στο Reus. Εκεί είδαμε κάποια αξιοθέατα, με εντυπωσίασε η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική των κτιρίων. Είχε ήδη νυχτώσει όταν επιστρέψαμε στα σπίτια που φιλοξενούμασταν, φάγαμε και μετά κοιμηθήκαμε.
Την Τρίτη ξυπνήσαμε νωρίς και συγκεντρωθήκαμε όλα τα παιδιά του Comenius για να κάνουμε ξενάγηση στη Βαρκελώνη με ένα  λεωφορείο. Η πρώτη στάση που κάναμε ήταν στο Καμπ Νοου, το γνωστό γήπεδο της Μπαρτσελόνα. Εκεί καθίσαμε για μισή ώρα αλλά δεν μπήκαμε μέσα. Οι επόμενες μας στάσεις ήταν για να δούμε κάποια κτίρια του Antoni Gaudí, αλλά η καλύτερη ήταν η τελευταία στη Σαγράδα Φαμίλια μια τεράστια εκκλησία που έμοιαζε με κάστρο και  ήταν διακοσμημένη  παντού με SAMSUNG CAMERA PICTURESσκαλιστά γλυπτά.
Το άλλο πρωί όταν πήγαμε στο σχολείο, ήρθε μια ομάδα που έκανε ανθρώπινους πύργους, μας εξήγησαν πώς τους κάνουν και στο τέλος πήγαμε στην αυλή και κάναμε κι εμείς πύργους. Μετά κάναμε picnic στην αυλή του σχολείου.
Την επόμενη μέρα πήγαμε στο σχολειό και  μας ανακοίνωσαν πως γιόρταζαν τον St. George. O St. George είναι σαν τον άγιο Βαλεντίνο, τα κορίτσια και τα αγόρια δίνουν ένα τριαντάφυλλο στους φίλους και τις φίλες τους. Εκείνη την ημέρα γίνεται κι ένα μεγάλο πανηγύρι , στο οποίο πήγαμε. Στο πανηγύρι είδαμε ανθρώπινος πύργους και καταστήματα που πουλούσανε τριαντάφυλλα. Το ίδιο πρωί ηχογραφήσαμε τον ύμνο του Comenius σε ένα κοντινό στάβλο. Το βράδυ ξαναπήγαμε με τις οικογένειες που μας φιλοξενούσαν στο πανηγύρι.
Την τελευταία μέρα κάναμε ένα quiz για τις λέξεις που ξέραμε στα Ισπανικά  και τραγουδήσαμε κάποια τραγούδια ανά τάξη. Το μεσημέρι πήγαμε στο σπίτι ξεκουραστήκαμε κι ετοιμάσαμε τα πράγματά μας. Την επομένη μέρα πήγαμε στο αεροδρόμιο και γυρίσαμε στην Ελλάδα.
Όλες αυτές τις μέρες γνώρισα πολλούς άνθρωπος, τόπους και έναν διαφορετικό  τρόπο ζωής. Όλοι ήταν πολύ φιλόξενοι. Με τον Faison, το παιδί που με φιλοξενούσε γίναμε πολύ καλοί φίλοι και ελπίζω να ξαναβρεθούμε.

Χαρίτος Δημήτρης
Μαθητής της Ε΄ Τάξης

Το ωραιότερο ταξίδι – Στη Καταλονία πέρασα υπέροχα!!!
Η οικογένεια
Η οικογένεια που με φιλοξένησε ήταν υπέροχη. Με φρόντισαν πάρα πολύ καλά, θέλανε να με κάνουν να νιώσω σαν το σπίτι μου και αν θέλετε τη γνώμη μου το κατάφεραν πολύ καλά. Με έβγαλαν έξω σε ένα τεράστιο πάρκο και πέρασα υπέροχα.
Το σχολείο
Το σχολείο ήταν τέλειο. Όλα τα παιδιά μας έκαναν παρέα και μας έβαζαν κάθε φορά στο παιχνίδι τους.
Βαρκελώνη
Η εκδρομή στη Βαρκελώνη ήταν υπέροχη. Είδαμε το Camp Nou, τη Sagrada Família και γενικά την πόλη. Είμαι πολύ χαρούμενος που πραγματοποίησα αυτό το ταξίδι.