1Έχοντας αποκομίσει τις καλύτερες εντυπώσεις από το ταξίδι της στο Alytus επέστρεψε από τη Λιθουανία η παιδαγωγική ομάδα του σχολείου μας στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius με θέμα ‘Ας ανακαλύψουμε τα κρυμμένα μας ταλέντα’. Στο ταξίδι αυτό μας δόθηκε η ευκαιρία τόσο της συμμετοχής σε πολλές εκπαιδευτικές δραστηριότητες όσο και της επαφής με τις ομάδες των σχολείων των άλλων χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και της εποικοδομητικής συνεργασίας μας μαζί τους. Η παραμονή μας στο Alytus ξεκίνησε με την επίσκεψη στο δημαρχείο όπου μας υποδέχτηκε ο ίδιος ο δήμαρχος ο οποίος έκανε αναφορά στην ιστορία και στην οικονομική και πολιτιστική ζωή της πόλης. Στη συνάντηση αυτή κατέστη σαφής ο προσανατολισμός της χώρας προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση και η έντονη διάθεση υλοποίησης κάθε είδους ευρωπαϊκού Προγράμματος. Η παροχή υποστήριξης σε σχολεία που υλοποιούν 2ευρωπαϊκά Προγράμματα που εξήγγειλε τόσο ο δήμαρχος όσο και ο αντιδήμαρχος για θέματα παιδείας ήταν μέσα στις προτεραιότητες που έθεσαν ως δημοτική αρχή. Η ξενάγηση σε κεντρικά σημεία της πόλης αλλά και στα υπέροχα πάρκα της ολοκλήρωσε την όμορφη εικόνα που ήδη είχαμε αρχίσει να σχηματίζουμε γι’ αυτήν. Στη διάρκεια της ίδιας ημέρας έγιναν επισκέψεις σε τέσσερα σχολεία του Alytus όπου μας δόδηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά τις διάφορες βαθμίδες εκπαίδευσης καθώς επίσης και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας που εξυπηρετεί διαφορετικού τύπου εκπαιδευτικές ανάγκες και ανάγκες κοινωνικής μέριμνας. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας, πραγματοποιήθηκαν δύο ολοήμερες εκδρομές με προγραμματισμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Μία ήταν στην πρωτεύουσα της Λιθουανίας, το Βίλνιους, όπου θαυμάσαμε τα επιβλητικά παλάτια και τα μεσαιωνικά κάστρα και είχαμε τη χαρά να επισκεφτούμε και να ξεναγηθούμε στο Royal Palace με τη συνοδεία μουσικών οργάνων που χρησιμοποιούνταν κατά τα χρόνια της αναγέννησης. Η δεύτερη ήταν στο 3Druskininkai όπου μεταξύ άλλων συμμετείχαμε ενεργά σε διάφορες τεχνικές υλοποίησης εικαστικών κατασκευών, όπως η πλαστική και η γλυπτική, με πρώτη ύλη το αλάτι που υπάρχει σε μεγάλη περιεκτικότητα στο νερό της ευρύτερης περιοχής. Ανάλογες βιωματικές προσεγγίσεις αλλά και εκπαιδευτικές δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν στο Εθνολογικό Μουσείο του Alytus. Με το φεστιβάλ ‘Ι can’ που έλαβε χώρα στο σχολείο φιλοξενίας Piliakalnio ολοκληρώθηκε η επίσκεψή μας. Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ και με έναν πραγματικά ευρηματικό και θεατρικό τρόπο παρουσιάστηκαν όλες οι δημιουργίες και τα ταλέντα των παιδιών. Ένα μεγάλο ‘ΜΠΡΑΒΟ’ αξίζει στους διοργανωτές. Ακόμη ένα μεγάλο ‘ευχαριστώ’ οφείλουμε στις οικογένειες που φιλοξένησαν τους μαθητές μας και τους έκαναν να αισθανθούν τόσο οικεία. Ευχόμαστε ως χώρα υποδοχής τον Ιούνιο του 2015 να ανταποδώσουμε τη φιλοξενία και να διοργανώσουμε μία επιτυχή επίσκεψη με την υποστήριξη των γονέων του σχολείου μας και των Φορέων του Δήμου μας!4

Εντυπώσεις από τη Λιθουανία

DSC_0427Το ταξίδι στη Λιθουανία θα μου μείνει αξέχαστο. Την Κυριακή τα ξημερώματα φύγαμε από Ελλάδα. Φτάσαμε Σερβία, μετά Πολωνία και στο τέλος στον προορισμό μας την κρύα Λιθουανία. Ο Βινσέντας μαζί με την οικογένειά του μας υποδέχτηκαν πολύ θερμά. Πήγαμε στο σπίτι και μου έδειξε τα μέρη του σπιτιού.
Τη Δευτέρα πήγαμε στο σχολείο και μου έδειξαν πολλά πράγματα και φαγητά της Λιθουανίας.
Τρίτη πρωί πήραμε το λεωφορείο με προορισμό την πρωτεύουσα Βίλνιους. Είναι μια πανέμορφη πόλη. Πήγαμε στο παλάτι της πόλης και για πρώτη φορά είδα καθολική εκκλησία.
Την Τετάρτη επισκεφτήκαμε την πόλη Druskininkai και κάναμε χειροτεχνίες από αλάτι και μετά μας κάνανε ξενάγηση σε διάφορα αξιοθέατα.
Την Πέμπτη το πρωί πήγαμε σε ένα Μουσείο. Εκεί φτιάξαμε μια κατασκευή από στάχυα. Το απόγευμα με τον φίλο μου τον Βινσέντας πήγαμε για μπόουλινγκ. Μετά στο σχολείο χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς.
Την Παρασκευή φτιάξαμε κάρτες ο ένας για τον άλλο, μια δραστηριότητα που μου άρεσε πάρα πολύ! Το απόγευμα παρουσιάσαμε τα ταλέντα μας.
Το Σάββατο το πρωί ξεκινήσαμε το ταξίδι επιστροφής στην Ελλάδα.

Τσίκνας Άγγελος
Μαθητής της Ε΄

Εντυπώσεις από τη Λιθουανία

DSC_0429Μετά από την επίσκεψη που είχα κάνει στην Σμύρνη, αποφάσισα να δηλώσω ότι θέλω να πάω και στην Λιθουανία. Όταν λοιπόν η Διευθύντρια μας φώναξε στο σχολείο για να πούμε αν θέλαμε να πάμε, σκέφτηκα ότι θα είναι δύσκολο να πάω μόνη μου. Η μαμά μου όμως με έπεισε λέγοντας ότι θα είναι μια πολλή ωραία εμπειρία. Τελικά αποφασίσαμε μαζί με τον Άγγελο Τσίκνα να ταξιδέψουμε στο Alytus.

Κυριακή ξημερώματα με μια μεγάλη βαλίτσα και πολύ άγχος φτάσαμε στο αεροδρόμιο. Από εκεί πετάξαμε Βελιγράδι, Βαρσοβία και φτάσαμε στο Vilnius. Εκεί μας περίμεναν δυο κυρίες για να πάμε να πάρουμε τους Τούρκους και τους Ισπανούς. Μετά από ταξίδι περίπου μιας ώρας φτάσαμε στο Alytus. Η υποδοχή των οικογενειών που θα μας φιλοξενούσαν ήταν πολλή καλή.

Η Ζουντρίνια μαζί με την οικογένειά της με περίμενε και αφού συστηθήκαμε με ρώτησαν αν στην Ελλάδα έχει τόσο κρύο όσο εκεί. Μετά με πήραν με το αυτοκίνητο τους και πήγαμε στο σπίτι τους. Μπαίνοντας μέσα μου έκανε εντύπωση ότι είχαν τρείς πόρτες. Μου έδειξαν το δωμάτιο μου και αφού τακτοποιήθηκα, πήγα να παίξω με την Ζουντρίνια στον ηλεκτρονικό υπολογιστή .

Την άλλη μέρα το πρωί αφού φάγαμε πρωινό, πήγαμε στο σχολείο. Εκεί μπήκαμε σε μια αίθουσα που μας κέρασαν γλυκά. Μετά σε μια αίθουσα εκδηλώσεων μας έδωσαν τα καρτελάκια με το όνομα μας και ένα δώρο. Όταν επιστρέψαμε στο σπίτι ξεκουραστήκαμε και μετά με ξενάγησαν στην πόλη. Όταν πήγαμε σε δυο λίμνες με ρώτησαν αν έχουμε και εμείς μεγάλες λίμνες. Σε ένα μεγάλο κάστρο βγήκαμε φωτογραφίες και μετά πήγαμε με παρέα για πίτσα.

Την Τρίτη πήγαμε εκδρομή στο Vilnius .Ήταν πολύ ωραία και στην διαδρομή σταματήσαμε σε μια λίμνη που είχε ένα κάστρο . Πήγαμε στο μουσείο της πόλης και είδαμε μουσικά όργανα. Στην συνέχεια κάναμε βόλτα και αγοράσαμε αναμνηστικά.

Την Τετάρτη επισκεφτήκαμε μια άλλη πόλη το Druskininkai. Εκεί φτιάξαμε από ζυμάρι με αλάτι διάφορες χειροτεχνίες. Εγώ έφτιαξα ένα ψάρι. Επίσης μας πήγαν σε κέντρα όπου οι επισκέπτες μπορούν να πίνουν αλατόνερο και να κάνουν μπάνιο μέσα σε αλατόνερο.

Την Πέμπτη όλοι μαζί στο σχολείο κάναμε βραχιόλια φιλίας που τα χαρίσαμε ο ένας στον άλλο.DSC_0672

Την Παρασκευή πήγαμε σε ένα μουσείο που όπου κάναμε διάφορα βιωματικά εργαστήρια (χαρτί, άχυρο κ.α.). Στην κενή μας ώρα τα παιδιά πήγαμε για Μπόουλινγκ . Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο κάναμε το I CAN . Εκεί όλοι παρουσιάσαμε τα ταλέντα μας .Εγώ έδειξα πως φτιάχνω βραχιόλια από σιλικονούχο υλικό . Άλλοι χόρεψαν, άλλοι τραγούδησαν, άλλοι κατασκεύασαν διάφορα πράγματα . Είχε φτάσει το τελευταίο βράδυ και κάποια παιδιά πήγαμε σε πάρτι . Εκεί χορέψαμε, ρίξαμε κροτίδες και διασκεδάσαμε σαν να ήμασταν χρόνια φίλοι.

Την άλλη μέρα το πρωί αποχαιρέτησα την οικογένεια που με φιλοξενούσε και πήγαμε στο ξενοδοχείο των δασκάλων. Η ώρα της επιστροφής είχε έρθει .Μπορεί να στεναχωρήθηκα όλες αυτές τις μέρες που ήμουν μακριά από την μαμά μου αλλά εκείνη την ώρα στενοχωριόμουν που άφηνα τους νέους μου φίλους.

Ήταν μια πολλή ωραία εμπειρία, ένα ταξίδι που δεν θα ξεχάσω και η αρχή μιας φιλίας που θα διατηρήσω με ηλεκτρονική αλληλογραφία.

Εύχομαι σε όλους να έχουν μια ζωή γεμάτη τέτοιες εμπειρίες.